Doa Selepas Solat Di Hijir Ismail

Doa Solat Di Hijir Ismail



Ertinya:

"Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tiada Tuhan yang disembah sebenar-sebenarnya melainkan Engkau. Engkaulah yang telah menciptakan, aku adalah hambaMu, berpegang pada perjanjian dan taat setia terhadapMu, sedaya upayaku, aku minta perlindungan denganMu dari dosa yang telah kulakukan. Aku mengakui limpah kurnia Engkau ke atasku, aku mengakui juga segala dosa yang telah aku kerjakan , maka ampunilah dosaku itu, kerana tiada sesiapa yang boleh mengampunkannya melainkan Engkau jua!. Ya Allah ya Tuhan, aku memohon kepada engkau apa yang paling baik yang pernah dipohon oleh hamba-hambaMu yang soleh dan aku berlindung denganMu daripada sejahat-jahat apa yang pernah diminta perlindungan oleh hamba-hambamu yang soleh.

Ertinya:

"Ya Allah ya Tuhan!, dengan keagungan namaMu dan dengan sifatMu yang Maha Suci dan Mulia, bersihkanlah hati kami daripada segala keadaan yang menjauhkan kami untuk memandang kebesaranMu, belas kasih sayangMu. Matikanlah kami di atas perjalanan ahli sunnah wal jamaah dengan rasa kecintaan untuk mengadapMu, wahai tuhan yang mempunyai ketinggian dan kemuliaan. Ya Allah ya Tuhan, terangkanlah hatiku dengan ilmu pengetahuan dan jadikanlah tubuh badanku untuk mentaatiMu. Bersihkanlah hatiku dari fitnah dan jadikan fikiranku dorongan untuk mengambil iktibar. Peliharakanlah daku daripada was-was syaitan dan keluarkanlah aku daripada bahayanya, wahai Tuhan yang Maha Pengasih sehingga syaitan itu tiada berkuasa ke atasku. Ya Allah ya Tuhan kami, sesunggunya kami telah beriman denganMu, maka ampunilah dosa-dosa kami dan peliharalah kami dari azab api neraka".

No comments: