Doa Tawaf Pusingan Kelima

Ertinya:
"Ya Allah, ya Tuhanku!, berikanlah aku naungan ArasyMu pada hari yang tidak ada naungan melainkan naungan ArasyMu. Tidak ada yang kekal melainkan zatMu dan berilah aku minum dari kolam Nabi Muhammad s.a.w. sejenis minuman yang sedap dan lazat yang kami tidak akan merasai dahaga sesuadah itu buat selama-lamanya".
"Ya Allah, ya Tuhanku!, sesungguhnya aku memohon kepadamu sebaik-baik kebajikan sebagaimana yang dipohon oleh NabiMu Muhammad s.a.w. dan aku berlindung denganMu dari seburuk-buruk kejahatan seperti yang dipohon perlindungan oleh NabiMu Muhammad s.a.w.".
"Ya Allah, ya Tuhanku!, sesungguhnya aku pohon daripadamu syurga dan nikmatnya, juga daripada apa-apa yang menghampirkan aku kepadanya samada dengan perkataan, perbuatan atau amalan. Aku berlindung denganMu daripada api neraka dan apa jua yang menghampirkan aku kepadanya samada dengan perkataan, perbuatan atau amalan.

No comments: